2007-11-30

Welcome To Vivalla.

Just nu sitter det tre karlar i mitt kök och spelar Doom. Igår spelade de Warhammer Quest. Ew.

Så bor man i kollektiv. Fem personer trängs på en femma förklädd som ett radhus i det så kallade svenssonområdet Vivalla, annars känt som 'skottlossning-anarki-och-underklass-vivalla'.

Vuxenklivet från min andra-hands etta mitt i stan till det här - ett radhus, inköpt diskmaskin, tvättmaskin (med egenuppstyrd tvättsorteringsanordning), och gemensamt inköpta prylar för runt tiotusenlappen - är näst intill ofattbart. Ibland blir det nästan för mycket att hantera. Jag upptäcker mig själv bli glad över triviala vardagslyckor som Nya Rabatter På Ica, pepparkakor i skafferiet och prydligt vikta plastpåsar. Vi har vilda diskussioner om vart exakt tandborstkoppen ska stå, att man inte får skära gurka med osthyveln och att det billigare platsfoliet som vi köpte på Willies minsann inte alls var så prisvärt. Man blir ju rädd.

Mitt största problem i nuläget är att jag inte lyckats hitta gardiner till mitt rum. Gardinerna i sig tänker jag inte prata om, jag har sett allt för många seriestrippar med karlar som somnar av blotta ordet- so I shall spare you. MEN detta problem resulterar i att byggnadsarbetarna får sig en nakenföreställning varje morgon vid åtta, och grannarna nu får se en Lina till fyllekaja dansa runt till musiken halv två på natten. Och bara för att vara säker på att ingen missar något har jag placerat min spegel i perfekt läge för att kunna se mig ur varje tänkbara vinkel. COVER YOUR EYES CHILDREN!

Det har slagit över till måndag. Jag är ledig. Jag ska avsluta kvällen och inlägget med ett glas vin och väcka mina sambos med Tori Amos. Please come again.

1 kommentar:

Anonym sa...

Äntligen! Vi är ju nyfikna. Här har vi en exlusiv såpa och får inget vet....

mer, mer! MER!